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News

PREMIÈRE VISION LEATHER IS EXPANDING ITS PRESENCE WITHIN PREMIERE VISION PARIS FROM FEBRUARY 2017

carlotta pellizzari

From February 2017, the sourcing circuit followed by leather buyers and designers will be enriched with the introduction of new features coordinated by Première Vision Fabrics, Leather and Accessories.
The Style Focus Forum dedicated to the season’s star silhouettes for the women’s, men’s and casual wear sectors – located in Première Vision Fabrics, Hall 5 – will now include aselection of leathers, to complement the fabrics and components offer on display there.
To optimise the buyer circuit and illustrate the interconnection between Première Vision Accessories and Première Vision Leather, the accessories offer for footwear and leather goods
is being moved to the Première Vision Leather Trends Gallery in Hall 3. As a result, the Shoe Focus forum in Hall 4 is replaced by the Bag & Shoe Elements zone at the heart of the Première Vision Leather Trends Gallery. An area which will present the technical and decorative components specifically designed for the footwear and leather goods markets, arranged into various themes.Echoing Première Vision Leather’s very selective product offer, Maison d’Exceptions, the annual event dedicated to rare savoir faire and exceptional techniques, will be present in Hall 3, in a setting conceived by the Italian designers of Segno Italiano. With its Smart Creation programme launched in September 2015 at the Paris shows, Première Vision’s objective is to showcase a new generation of values and responsible approaches in order to create new strategic perspectives and new competitive advantages for the creative fashion sector. Smart Creation Première Vision is a platform for communication and learning that seeks to promote the responsible creation and production approaches of the exhibitors at Première Vision’s shows. It offers new impetus and a range of measures that enable players from the sector to reach creative, innovative and responsible companies, materials and products. Next February, Première Vision will continue to express its vision of a more responsible industry at a roundtable discussion about the opportunities and stakes behind a responsible commitment for creative companies in the leather industries. Material sourcing, more transparent and traceable production processes, issues surrounding creation, research and development, environmentally-responsible innovation, etc. This new Smart Conversation will present the challenges of today and tomorrow that the leather industry will have to address if it is to maintain sustainable growth in harmony with the new requirements of the creative fashion markets, from brands and labels through to the end consumer.

Dal febbraio 2017, il circuito di approvvigionamento seguita da acquirenti in pelle e designer sarà arricchita con l'introduzione di nuove funzionalità coordinati da Première Vision tessuti, pelletteria e accessori. La Focus Forum Style dedicato alla stella silhouette della stagione per le donne, uomini e settori abbigliamento casual - situato in Première Vision Tessuti, Padiglione 5 - sarà ora includono una selezione di pelli, per completare i tessuti e componenti offrire in mostra lì. Per ottimizzare il circuito acquirente e illustrare l'interconnessione tra Première Vision Accessori e Pelle Première Vision, gli accessori offrono per calzature e pelletteria viene spostato alla Galleria Trends Première Vision pelle nel padiglione 3. Di conseguenza, la messa a fuoco forum scarpe nel padiglione 4 è sostituito dalla zona Bag & Elementi della calzatura nel cuore della Galleria Trends Première Vision pelle. Un'area che presenterà i componenti tecnici e decorativi specificamente progettati per i mercati di calzature e pelletteria, organizzati in un'offerta di prodotti molto selettivo vari di pelle themes.Echoing Première Vision, Maison d'eccezioni, l'evento annuale dedicato alla rara savoir faire e tecniche eccezionali , sarà presente nel padiglione 3, in un ambiente ideato dai designer italiani di Segno Italiano. Con il suo programma di creazione di Smart lanciato nel settembre 2015 la mostra di Parigi, l'obiettivo di Première Vision è quello di mostrare una nuova generazione di valori e approcci responsabili al fine di creare nuove prospettive strategiche e nuovi vantaggi competitivi per il settore creativo della moda. Intelligente creazione Première Vision è una piattaforma per la comunicazione e l'apprendimento che cerca di promuovere la creazione e la produzione di approcci responsabili degli espositori alle esposizioni di Première Vision. Offre un nuovo impulso e una serie di misure che consentano giocatori del settore per raggiungere creative, innovative e responsabili delle imprese, dei materiali e dei prodotti. Il prossimo febbraio, Première Vision continuerà a esprimere la sua visione di un settore più responsabile ad una tavola rotonda sulle opportunità e le puntate dietro un impegno responsabile per le imprese creative nelle industrie di pelle. sourcing materiale, più trasparenti e di produzione tracciabile processi, questioni che circondano la creazione, ricerca e sviluppo, l'innovazione eco-responsabile, ecc Questa nuova conversazione intelligente presenterà le sfide di oggi e di domani che l'industria del cuoio dovrà affrontare se vuole mantenere la una crescita sostenibile in armonia con le nuove esigenze dei mercati della moda creativi, da marchi e le etichette fino al consumatore finale.