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News

THE ONE MILANO REPORTAGE- FEBRUARY 24/27

carlotta pellizzari

More than 11,000 professional buyers, 63% from abroad: 11,154 visitors hailing from 82 countries, over its four days the new Fashion Exhibition – TheOneMilano – hit all its targets. The 286 brands presented by 244 companies, almost 50% ofthem from abroad, showed off the best of their output, focusing not only on the quality but also the creativity that is a distinctive feature of their craftsmanship and the technical innovation of their products.


“We have worked hard to create an exhibition that didn't exist before and that has now become a reality," said Norberto Albertalli, TheOneMilano president, "and I am not at all surprised it's been a success. With over11,000 visitors, including 7,027 from abroad, we have become the international point of reference for thesector.

These figures are the result of long hard work. It was vital to make the product the focus: we had collectionson display that stood out for their realness, their quality and their ability to be viably positioned in the market.

Norberto Albertalli continued: "There is no magic formula: to be successful you have always needed to match supply with demand, so in our case, to exhibit collections that can generate real sales turnover. We are already working on the format for September, a different one of course, which will we will soon be unveiling." In terms of visitor numbers, heading the international rankings were non-European countries, led by Russia(1,362), followed by China (921), South Korea (447) and Ukraine (376). The leading countries on the European front were Greece (355), followed by Spain (282) and Germany (279). Another factor helping make it an international success was the collaboration with ICE-ITA, which supported the programme of incoming foreign buyers from strategic markets for the companies taking part in the exhibition. The next TheOneMilano is scheduled to take place from 22 to 25 September 2017, once again at the sametime as Milan Fashion Week.

La prima edizione di TheOneMilano:  Oltre 11.000 compratori professionali di cui il 63%stranieri Con 11.154 visitatori provenienti da 82 nazioni, in quattro giorni TheOneMilano, il nuovo Salone della Moda ha fatto centro. I 286 brand, presentati dalle 244 aziende di cui quasi il 50% estere, hanno messo in mostra il meglio della loro produzione puntando, oltre che sulla qualità, sulla creatività legata all’abilità artigianale e all’innovazione tecnica dei prodotti. Questa felice unione delle due manifestazioni, Mipap e Mifur, ha infatti registrato risultati eccellenti.

 “Abbiamo lavorato per far nascere il Salone che non c’era e che oggi è una realtà – dichiara Norberto Albertalli, presidente di TheOneMiilano - e non sono affatto sorpreso del successo. Con oltre 11mila visitatori di cui 7.027 stranieri ci affermiamo punto di riferimento internazionale del settore.  Questi numeri sono stati il risultati di un lungo lavoro; fondamentale è il prodotto che gioca un ruolo di prima linea: in mostra abbiamo avuto collezioni che si sono distinte per concretezza, qualità e capacità di essere realmente posizionate nel mercato. Non ci sono formule magiche – continua Albertalli - da sempre per avere successo bisogna avere un’offerta adeguata alla domanda e quindi proporre collezioni capaci di creare vero fatturato di vendita. Per settembre infatti stiamo già lavorando a un format ovviamente diverso di cui presto verranno svelati i dettagli”.
In termini di visitatori, nella classifica dei Paesi esteri di riferimento si confermano ai primi posti gli stati Extraeuropei con in testa la Russia (1.362) seguita da Cina (921), Corea del Sud (447) e Ucraina (376). Sul fronte europeo guida la classifica la Grecia (355), a seguire Spagna (282) e Germania (279).
Un successo internazionale anche grazie alla collaborazione con ICE-ITA che ha sostenuto il programma di incoming di buyer stranieri provenienti da mercati strategici per le aziende presenti in fiera. TheOneMilano dà appuntamento alla prossima edizione che si terrà dal 22 al 25 settembre 2017 sempre durante la Fashion Week .